GSM ŞİRKETLERİNE GÜVEN AZALDI
Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytanmış!
İranlı Alim Ali şeraiti derki “haksızlığa uğrayıp ta tepki göstermeyene şaşarım”
Somut yaşadıklarımdan gördüğüm kadarıyla bu mobil şirketler sanki kravatlı soyguncu gibi…
Bu ağır bir tabir olarak görülebilir, en azından halkımızın iyi niyetini istismar ettikleri ve güvenilirliğinde azaldığı kesin.
Kendi yaşadıklarımdan hareketle kaç sefer 2 yıl sözleşmeli, yeni paketlere geçtim.
Daha 2-3 ay geçmeden taahhüt edilen paket bir bakıyorum aşırı bir artışla fatura ödemelerinde önüme çıkıyor.
Bir türlü bu sorunu halledemedim.
Bu ay çok yüksek bir fatura ödeyince açıkçası moralim bozuldu.
Her zaman yardımcı olan ödeme yaptığım noktada çalışan genç arkadaşa “Bu ne diye sorduğumdu”, “Abi valla bende anlayamadım” dedi.
Bazen 2 kat fatura çıktığında yaptığım araştırmalar neticesinde ya hattımın açma kapama ücreti olduğunu ya da sekreter hizmeti aldığımı söylüyorlar.
Ancak görüştüğüm vatandaşların büyük bir bölümü bu konudan mustarip.
Konuda uzman biri ile görüştüm.
“Abi sözleşmeyi yaparken iyi okumalısın. İyi takip edersen bu konuyu Tüketici Mahkemeler çözebilir” dedi.
Nasıl iyi okuyacağım?
Önümüze 3 sayfalık bir sözleşme veriyorlar. Bir ben değil vatandaşların çoğu okumadan imza atıyor.
Tut ki okuyalım ama okuduğumuzu da anlayamıyoruz.
Sözün hülasası;
Biz böyle mustaripken daha sade bir vatandaş ne yapsın?
Açıkçası bu konuda tekelleşen mobil şirketlerini iyi niyetli görmüyorum.
Hepsinin milyonlarca abonesi var. Her birine haksız yere en az 1 TL yansıtmış olsa dünyanın parası eder.
Bence bu soyguncu anlayışa ne vatandaş Dur! Diyebilir nede tüketici mahkemeleri.
Ancak haksız rekabetten dolayı market zincirlerinin nasıl üzerine gidildiyse bu mobil şirketlerinde üzerine gidilerek önlenebilir.