İHRACAT VE HIZLI TREN
Konya-Seydişehir-Antalya hızlı tren hattının harita, proje ve cet raporları tamamlanarak ihale aşamasına gelmişti.
Maliyeti büyük önemli bir proje olan hızlı tren hattı, son 3 senedir ekonomik dalgalanmalar ve pandemi dolayısıyla “neden ihaleye çıkarılmıyor?” demeye yüzümüz tutmuyordu.
Geçtiğimiz günlerde yapılan bir toplantıda yine gündeme getirildi.
Bu sefer gündeme getirilişi hakikaten benimde ilgimi çekti.
Şöyle ki hızlı treni hep turizm ve yolcu taşıma noktasından görüyorduk.
Oysaki yapılması planlan bu hızlı tren yolunda aynı zamanda bir yük treni de olacaktı.
Konya’mız sanayideki süper ilerleyişi ve ihracatta rekor üstüne rekor kırması, hükümetin de pandemi ve ekonomik sıkıntılar nedeniyle diğer alanlarda kısıtlamaya gideceğini ancak üretim ve ihracata dayalı sanayileşmede her türlü kolaylığı ve teşviki sağlamaya devam edeceğini açıklaması hızlı trenin bu zor ekonomik şartlarda bile yatırıma alınmasının akıllı ve rasyonel bir karar olacağı aşikâr.
Çünkü Konya’da üretilen katma değeri yüksek ve nitelikli ürünleri Avrupa’ya ihraç etmek için en yakın liman olan Antalya’ya ulaştırılması hem maliyet hem de zaman açısından son derece karlı bir iş olacak.
Yani hızlı tren projesi biran evvel faaliyete geçirilirse kısa sürede kendi kendini amorti edecek.
Bu konuda birde sitem vardı…
Konya-Antalya hızlı trenin yapımının geciktirilmesi sadece Seydişehir’de biz basın mensupları, Belediye, Ticaret Odası ve MÜSİAD gibi kurumlar tarafından dillendirildiği halde bu hızlı tren projenin Konya Merkezi ve Antalya’yı ilgilendirdiği halde, bu iki ilden konuyla ilgili hiçbir sesin çıkmaması.
Başta Konya ve Antalya Ticaret Odalarına sesleniyorum!
Hızlı tren bizden önce sizin meseleniz…