SEYDİŞEHİR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ERASMUS+ PROJELERİ SONUÇ BİLDİRİMİ

T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığının 2014 yılı Teklif Çağrısı Döneminde Erasmus+ Ana Eylem 1 - Bireylerin Öğrenme Hareketliliği Mesleki Eğitim Öğrenici ve Personel Hareketliliği faaliyeti kapsamında Türkiye Ulusal Ajansı tarafından desteklenen  2014-1-TR01-KA102-005923 numaralı “C# İle NET’te Güvenlik.” isimli projesi ile ortağı olduğu 2014-1-TR01-KA102-005326 numaralı “Bilgi ve Deneyimin Avrupa’da Staj İle Artırılması.” projeleri sona ermiştir. İki proje  kapsamında 10. ve 11. sınıf öğrencilerinden toplamda 49 öğrenci ve 7 refakatçi katılmış ve 28 gün süreyle yurtdışı hareketliliğini gerçekleştirmişlerdir.

“C# İle NET’te Güvenlik.” Projesi 1. Hareketliliği

Proje kapsamında iki hareketlilik gerçekleştirilmiştir. Birinci hareketlilik kapsamında Seydişehir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile Nasrettin Hoca Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 02.03.2015 - 29.03.2015 tarihlerinde   ALMANYA - Hanau/Erlensee şehrinde staj faaliyetlerini  gerçekleştirilmiştir. Bu hareketlilikte teknik ve kültürel gezilerde yapılmıştır.

“C# İle NET’te Güvenlik.” Projesi 2. Hareketliliği

Projenin ikinci hareketliğinde ise Şehit Nazım Bey Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 23.07.2015 - 19.08.2015 tarihlerinde ALMANYA - Hanau/Erlensee şehrine staj faaliyetlerini  gerçekleştirilmiştir. Bu hareketlilikte teknik ve kültürel gezilerde yapılmıştır.

“Bilgi ve Deneyimin Avrupa’da Staj İle Artırılması.” Projesi 1. Hareketliliği

Seydişehir Leman - Kadir Parıltı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile Kadınhanı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 16.04.2015 - 13.05.2015 tarihlerinde İSPANYA’nın Sevilla  şehrinde staj faaliyetlerini  gerçekleştirilmiş ayrıca hareketlilikte teknik ve kültürel gezilerde yapılmıştır.

“Bilgi ve Deneyimin Avrupa’da Staj İle Artırılması.” Projesi 2. Hareketliliği

Seydişehir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Karatay IMKB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 21.05.2015 - 17.06.2015 tarihlerinde ALMANYA’nın Augsburg şehrine staj faaliyetlerini  gerçekleştirilmiştir. Bu hareketlilikte teknik ve kültürel gezilerde yapılmıştır.

Öğrenciler yurtdışına gitmeden önce dil hazırlığı almışlardır.

“C# İle NET’te Güvenlik.”

Projede Elde Edilen Sonuçlar;

• Katılımcılar yeni mesleki vasıflar kazanmışlardır.

• Katılımcıların kendilerine olan  güvenleri artmıştır.

• Katılımcılar  eğitimle öncesine göre daha çok ilgili hale gelmişlerdir.

• Katılımcılar yerleştirmeden sonra başka bir ülkede çalışmayı düşünmeye başlamışlardır.

• Katılımcılar şu anda diğer insanları daha iyi anlamaya başlamışlardır.

• Katılımcılarda Uluslararası iletişim ağları oluşturma fırsatı ve bir Avrupa vatandaşlığı ve kimliği oluşturma duygusu başlamıştır.

• Katılımcılar yeni teknikler ve yöntemler gözlemlemişlerdir.

• Katılımcılar edinmiş oldukları bilgi ve deneyimleri ilgili sektöre aktarmışlardır.

• Katılımcılar yerleştirme faaliyetinin sonunda iş bulmada kendilerinin daha avantajlı olduklarını düşünmektedirler.

• Katılımcılar alanlarında işe girmede yurt dışında eğitim almalarından dolayı tercih sebebi olmuşlardır.

• Katılımcıların Temel ve çapraz beceriler ve dijital becerileri artmıştır.

• Katılımcılar başka bir dilde kendimi daha iyi ifade edebilecek seviyeye gelmişlerdir.

• Katılımcılar kültürel alışverişi sağlamışlardır.

“Bilgi ve Deneyimin Avrupa’da Staj İle Artırılması.”

Projede Elde Edilen Sonuçlar;

1. Katılımcıların bilgi ve becerileri artmıştır.

2. Katılımcılar yeni teknikler ve yöntemler öğrenmişlerdir.

3. Katılımcıların önyargıları ortadan kalkmıştır.

4. Katılımcılar yeni mesleki vasıflar kazanmışlardır.

5. Katılımcıların mesleki tecrübelerinin kalitesi artmıştır.

6. Katılımcıların yabancı dil becerileri gelişmiştir.

7. Katılımcıların kendilerine olan güvenleri artmıştır.

8. Mesleki eğitim kurumları ile işletmeler arasındaki işbirliği gelişmiştir.

9. Katılımcılar şu anda diğer insanları daha iyi anlamaya başlamışlardır.

10. Katılımcıların eğitime karşı olan ilgileri daha çok artmıştır.

11. Katılımcılar başka bir ülkede çalışmayı düşünmeye başlamışlardır.

12. Katılımcılar iş bulmada daha avantajlı olduklarını düşünmektedirler.

13. Katılımcılar kültürel alışverişi sağlamışlardır.

14. Katılımcıları edinmiş oldukları bilgi ve deneyimleri ilgili sektöre aktararak sektörü güçlendirmişlerdir.

15. Proje ulusal bağlamda ülkemizin güçlenmesine katkı yapmıştır.