Yarım bilgi, çeyrek belge, sıfır muhakeme ile gündem oluşturan haberler an itibari ile belki taraf bulabilir ancak zaman, gerçek bilgi ve belge çürütücü rolünü mutlaka oynar…
Vesile ettim…
Yerelde Konya-Seydişehir-Antalya Hızlı tren projesi olarak adlandırılan Antalya-Konya- Aksaray- Nevşehir- Kayseri hızlı tren projesi ile ilgili spekülasyon nitelikli son haberlerin yansımaları üzerine ilgili birkaç kurum, şahıs ve Orman ve Su İşleri Bakan Yardımcısı Harun Tüfekçi ile bizzat görüştüm…
Edindiğim bilgilere göre; Konya-Antalya hızlı tren projesi gündeme geldiği günlerde bahse konu Kayseri-Nevşehir/Aksaray -Konya -Seydişehir/ Seydişehir-Manavgat/Alanya -Manavgat-Antalya hızlı tren projesini ilk telaffuz eden Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’dı…
Bu telaffuz üzerine ulaştırma bakanlığı ilgili proje çalışmalarını başlattı ve 2016 yılında dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım şahsen ilgilenerek güzergâhı belirledi…
Aynı yıl içerisinde İstasyonun yeri Seydişehir olarak belirlenmesine rağmen (İlk çet raporuna göre Karabulak köyü yakınlarında bir alan) değiştirilmesi için gösterilen çabalar sonucu istasyon yeri Seydişehir-Beyşehir arasında Kavak Köyü yakınlarında bir alan olarak belirlendi…
Aynı Tarihlerde istasyon yerinin değiştirilmesi ile ilgili haberler üzerine Seydişehir MÜSİAD Yöneticilerinin, dönemin Başbakanlık Müsteşarı Kemal Madenoğlu’nu makamda ziyaret ettikleri de bilgilerim arasında…
Dışişleri Bakanımız Mevlüt Çavuşoğlu, Antalya’lı olması sebebi ile ilgisini hiç eksik etmemiş sürekli takipçisi olarak sürecin mimarlarından olmuştu…
Son günlerde Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuş oğlu’nun twitter sayfasından attığı ‘Bir hayal daha gerçek oluyor. Söz verdiğimiz Antalya-Burdur-Isparta- yüksek hızlı tren güzergahı belirlendi, uygulama projeleri başlıyor…’ şeklinde ki twiit’i; “Kayseri-Nevşehir/Aksaray -Konya -Seydişehir/ Seydişehir-Manavgat/Alanya -Manavgat-Antalya hızlı tren hattı ile ilişkilendirilerek “güzergahı değişiyor” şeklinde servis edilmesi çeşitli spekülasyonları da beraberinde getirdi…
Bu gelişme üzerine ilgili kurum, kişi ve Orman ve Su İşleri Bakan Yardımcısı Harun Tüfekçi ile görüşerek konuya kendi köşemde açıklık getirmek istedim… Hepsinin verdiği bilgiler aynı bilgilerdi…
Tüfekçi “Bu haberin çıktığı anda tarafıma verilen bilgiler üzerine konu hakkında bilgi sahibi olmama rağmen Dışişleri Bakanımız Sayın Mevlüt Çavuşoğlu’nu hemen arayarak kendisini spekülasyonlar konusunda bilgilendirdim… Bakanımız iki projenin birbirinden farklı olduğunu Seydişehir’den geçecek Hızlı Tren projesinde güzergâh değişikliğinin söz konusu olmadığını beyan ettiler…” diyerek bu tür yaklaşımların ne bölgemize ne ilçemize hiç faydası olmayacağını söyledi…
Dışişleri Bakanı Çavuşoğlu’nun yanlış algılamayı önlemek için kendisinin ricası üzerine “530 km’lik Antalya-Aksaray-Nevşehir-Kayseri yüksek hızlı tren uygulama projesi ve sondaj çalışamalarını 2017 yılında tamamlamayı hedefliyoruz…” twiti atarak konuya açıklık getirdiğini belirten Tüfekçi konunun bizzat takipçisiyim diyerek… Projede bir değişiklik olmadığını söyledi…
Hülasası;
Proje ile ilgili etüt çalışmaları ve uygulamalar bittikten sonra devlet projenin gerçekleşmesi için bütçe ayırır mı? Ve bu hayal gerçekleşir mi bilmiyorum ama net durum budur…
Ne proje sürecinde ne güzergâhta ne istasyon yerinde bir değişiklik yok…
Olmaması da gerekir zira hem Seydişehir hem komşu ilçemiz Beyşehir hem bölge ve İlimiz için çok önemli…
Yük treni projesi ile birlikte yürütülen çalışmaların sürekli takip ettiğini söyleyen Orman ve Su İşleri Bakan Yardımcısı Harun Tüfekçi bey’i de bu konuda sık sık arayarak gelişmeleri satırlarımdan aktarmaya devam edeceğim…
Gayreti olan insanların cümlesine teşekkür ederim…
Rabbim devletimize milletimize zeval vermesin…
GÜNÜN SÖZÜ YAZININ ÖZÜ
Her şeye özür dileme hakkınız olabilir ama yalana asla.G.H.Superguen