ALİ SAYLAM
Köşe Yazarı
ALİ SAYLAM
 

YOLUN YARPUZ ÖTESİNDE NİYE ÇALIŞMA YOK?

Abdülhamit döneminde planlanmış NATO yolu olarak da düşünülen İç Anadolu ve Karadeniz’e bağlayan en kısa güzergâh olan ve aynı zamanda sahil Kapadokya arası turizm yolu, Konya-Seydişehir-Antalya yolunun önemini geçen günlerde yaptığım Alanya yolculuğunda bir kez daha gördüm. Tınaz tepe yani ikinci tünelin ihaleye çıkması ile Bakan yardımcımız Sayın Harun Tüfekci’nin yaptığı açıklamada yapımı devam eden Alacabel Tüneli ile beraber bu iki tünelin 2019 yılında bitirileceğini öğrendik. Seydişehir-Konya arası ise çok ufak tefek eksikliklerin dışında bilindiği gibi duble yol. Zaten Seydişehir-Antalya sınırına kadar da yol da sorun yok. Bu mesafede gidişli-gelişli yol. Tünellerin bitirilmesiyle Yarpuz civarında eceler mevkiinde Konya arasında sorun yok ama Ceceler’den sahile kadar olan yol tek gidişli yol ve bu yolda yani bir anlamda Antalya kısmında yolun genişletilmesi ile ilgili hiçbir çalışma görmüyorum. İşte yukarıda bahsettiğim bu derece önemli bir yolda yolculuk yapanlar bir bölümünde rahat ederken, bir bölümünde ise adeta çile çekiyorlar. Akşam saatinde Alanya seyahati dönüşünde sahilden Ceceler’e kadar olan kısımda adeta ak ile kara’yı seçtim. Direksiyonda ki oğluma 'dikkat et dikkat et' diye sürekli uyarılarda bulunmak zorunda kaldım. Maşallah öyle bir araç yoğunluğu vardı ki sanki uzun yolculuk değil de İstanbul’un merkezinde yolculuk yapıyordum. Günde 50-100 aracın geçtiği yollara birinci sınıf yol yapan hükümetimiz böyle önemli bir yolun yarısını yapıp yarısını da yapmaması bana abes geldi. Türkiye’nin en gözde turistlik merkezlerinden olan ve yüzlerce oteli bünyesinde barındıran Alanya’ya ve Manavgat’a bu yol yakışıyor mu Allah aşkına! Bunun anlamı Konya-Seydişehir yola sahip çıkmış, Antalya uyumuş değil mi? Açık söyleyeyim yolculuk esnasında çektiğim bu sıkıntıdan dolayı devlete ve bu yolu kullanan çünkü bu yolu kullanan araçların bir çoğunluğu 07 plakalıydı. Özellikle Manavgat ve Alanyalılara çok kızdım. Konya’dan Ceceler’e kadar olan yol tamam ama Ceceler’den sahile kadar olan yol ne olacak? İlk yapıldığı günlerde yol için çok geniş uçak bile iner diyorsun ama şimdilerde araç trafiğine yetmeyen bir yol haline gelmiş... Karadeniz ve Kapadokya'yı Akdeniz'e bağlayan bu yolun bir an önce Alacabel ve Tınaztepe tünelleri ile entegre düşünülüp yapılması olmazsa olmaz durumundadır... Diğer önemli bir husus ise; Genbos-Taşağıl (Manavgat) yolunun bitirilmesi halinde tek gidiş ve gelişli bu yolun tercih edilmemesine sebep olacaktır... İlçemize ve Konya Antalya arasında ki bütün işletmeler ekonomik anlamda olumsuz etkilenecektir.. Hasılı; Konya siyasi iradesinin yolu asla göz ardı etmeyip bir an önce yapılması için çaba sarf etmeliler...
Ekleme Tarihi: 13 Kasım 2021 - Cumartesi

YOLUN YARPUZ ÖTESİNDE NİYE ÇALIŞMA YOK?

Abdülhamit döneminde planlanmış NATO yolu olarak da düşünülen İç Anadolu ve Karadeniz’e bağlayan en kısa güzergâh olan ve aynı zamanda sahil Kapadokya arası turizm yolu, Konya-Seydişehir-Antalya yolunun önemini geçen günlerde yaptığım Alanya yolculuğunda bir kez daha gördüm.

Tınaz tepe yani ikinci tünelin ihaleye çıkması ile Bakan yardımcımız Sayın Harun Tüfekci’nin yaptığı açıklamada yapımı devam eden Alacabel Tüneli ile beraber bu iki tünelin 2019 yılında bitirileceğini öğrendik.

Seydişehir-Konya arası ise çok ufak tefek eksikliklerin dışında bilindiği gibi duble yol. Zaten Seydişehir-Antalya sınırına kadar da yol da sorun yok. Bu mesafede gidişli-gelişli yol. Tünellerin bitirilmesiyle Yarpuz civarında eceler mevkiinde Konya arasında sorun yok ama Ceceler’den sahile kadar olan yol tek gidişli yol ve bu yolda yani bir anlamda Antalya kısmında yolun genişletilmesi ile ilgili hiçbir çalışma görmüyorum. İşte yukarıda bahsettiğim bu derece önemli bir yolda yolculuk yapanlar bir bölümünde rahat ederken, bir bölümünde ise adeta çile çekiyorlar. Akşam saatinde Alanya seyahati dönüşünde sahilden Ceceler’e kadar olan kısımda adeta ak ile kara’yı seçtim.

Direksiyonda ki oğluma 'dikkat et dikkat et' diye sürekli uyarılarda bulunmak zorunda kaldım. Maşallah öyle bir araç yoğunluğu vardı ki sanki uzun yolculuk değil de İstanbul’un merkezinde yolculuk yapıyordum. Günde 50-100 aracın geçtiği yollara birinci sınıf yol yapan hükümetimiz böyle önemli bir yolun yarısını yapıp yarısını da yapmaması bana abes geldi.

Türkiye’nin en gözde turistlik merkezlerinden olan ve yüzlerce oteli bünyesinde barındıran Alanya’ya ve Manavgat’a bu yol yakışıyor mu Allah aşkına!

Bunun anlamı Konya-Seydişehir yola sahip çıkmış, Antalya uyumuş değil mi?

Açık söyleyeyim yolculuk esnasında çektiğim bu sıkıntıdan dolayı devlete ve bu yolu kullanan çünkü bu yolu kullanan araçların bir çoğunluğu 07 plakalıydı. Özellikle Manavgat ve Alanyalılara çok kızdım. Konya’dan Ceceler’e kadar olan yol tamam ama Ceceler’den sahile kadar olan yol ne olacak?

İlk yapıldığı günlerde yol için çok geniş uçak bile iner diyorsun ama şimdilerde araç trafiğine yetmeyen bir yol haline gelmiş...

Karadeniz ve Kapadokya'yı Akdeniz'e bağlayan bu yolun bir an önce Alacabel ve Tınaztepe tünelleri ile entegre düşünülüp yapılması olmazsa olmaz durumundadır...

Diğer önemli bir husus ise; Genbos-Taşağıl (Manavgat) yolunun bitirilmesi halinde tek gidiş ve gelişli bu yolun tercih edilmemesine sebep olacaktır... İlçemize ve Konya Antalya arasında ki bütün işletmeler ekonomik anlamda olumsuz etkilenecektir..

Hasılı; Konya siyasi iradesinin yolu asla göz ardı etmeyip bir an önce yapılması için çaba sarf etmeliler...

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve toroslargazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.