Seydişehir İçme Suyunda Kalite Artışı

Türkiye 24.06.2026 - 16:49, Güncelleme: 24.06.2026 - 16:49
 

Seydişehir İçme Suyunda Kalite Artışı

Seydişehir'de vatandaşların uzun yıllardır dile getirdiği içme suyu sertliği sorunu, Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen arıtma tesisinin devreye girmesiyle önemli ölçüde çözüme kavuştu.

Edinilen bilgilere göre, Seydişehir'in içme suyu ihtiyacı uzun yıllardır  Kuğulu kürt pınarı Dağ bağları ve  Çal  mevkilerinde   bulunan kuyulardan karşılanıyor. Özellikle Çal bölgesinden gelen suyun sertlik oranının yüksek olması nedeniyle bazı vatandaşlar içme suyu ihtiyaçlarını Bostandere, Gevrekli ve  gibi bölgelerden temin ettikleri daha yumuşak sulardan karşılıyordu. Büyükşehir Belediyesi tarafından Çal Suyu deposunda kurulan arıtma tesisinin tam kapasiteyle devreye alınmasının ardından içme suyunda önemli bir kalite artışı sağlandı. Yapılan ölçümlerde daha önce yüzde 34-35  sertlik derecesi seviyelerinde bulunan su sertliğinin yaklaşık yüzde 15-17 seviyelerine kadar düştüğü belirtildi. Yetkililer, elde edilen değerlerin içme suyu kalite standartları içerisinde yer aldığını ve Seydişehir şebeke suyunun artık daha yumuşak ve içilebilir bir nitelik kazandığını ifade etti. Seydişehir Belediyesi tarafından kamuoyuyla paylaşılan analiz sonuçlarında, arıtma tesisi öncesi ve sonrası su değerlerinin karşılaştırmalı olarak açıklandığı, yapılan çalışmalar sonucunda şebeke suyunun kalite seviyesinin yükseldiği kaydedildi. Yetkililer, düzenli olarak yapılan analizlerde Seydişehir içme suyunun kalite ve yumuşaklık bakımından standartlara uygun olduğunun tespit edildiğini, vatandaşların şebeke suyunu güvenle kullanabileceklerini bildirdi.
Seydişehir'de vatandaşların uzun yıllardır dile getirdiği içme suyu sertliği sorunu, Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen arıtma tesisinin devreye girmesiyle önemli ölçüde çözüme kavuştu.



Edinilen bilgilere göre, Seydişehir'in içme suyu ihtiyacı uzun yıllardır  Kuğulu kürt pınarı Dağ bağları ve  Çal  mevkilerinde 
 bulunan kuyulardan karşılanıyor. Özellikle Çal bölgesinden gelen suyun sertlik oranının yüksek olması nedeniyle bazı vatandaşlar içme suyu ihtiyaçlarını Bostandere, Gevrekli ve  gibi bölgelerden temin ettikleri daha yumuşak sulardan karşılıyordu.
Büyükşehir Belediyesi tarafından Çal Suyu deposunda kurulan arıtma tesisinin tam kapasiteyle devreye alınmasının ardından içme suyunda önemli bir kalite artışı sağlandı. Yapılan ölçümlerde daha önce yüzde 34-35  sertlik derecesi seviyelerinde bulunan su sertliğinin yaklaşık yüzde 15-17 seviyelerine kadar düştüğü belirtildi.
Yetkililer, elde edilen değerlerin içme suyu kalite standartları içerisinde yer aldığını ve Seydişehir şebeke suyunun artık daha yumuşak ve içilebilir bir nitelik kazandığını ifade etti.
Seydişehir Belediyesi tarafından kamuoyuyla paylaşılan analiz sonuçlarında, arıtma tesisi öncesi ve sonrası su değerlerinin karşılaştırmalı olarak açıklandığı, yapılan çalışmalar sonucunda şebeke suyunun kalite seviyesinin yükseldiği kaydedildi.
Yetkililer, düzenli olarak yapılan analizlerde Seydişehir içme suyunun kalite ve yumuşaklık bakımından standartlara uygun olduğunun tespit edildiğini, vatandaşların şebeke suyunu güvenle kullanabileceklerini bildirdi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve toroslargazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.